Zaliczkę należy przesłać na n/w konto lub adres obiektu „Górski Pałacyk” Denny Kojda, ul. Salamandra 16, 34-511 Kościelisko.
ING O/Zakopane konto nr. 16 1050 1445 1000 0090 8389 3975
SWIFT: INGBPLPW
IBAN: PL
(W tytule przelewu proszę o podanie terminu pobytu oraz Imię Nazwisko osoby meldującej się)
Płatności Blik na telefon : +48 534 440 444 (Płatności tylko z telefonu podanego przy rezerwacji )
Proszę w uwagach wpisać czy wpłacany jest Zadatek czy Zaliczka.
Jest to część płatności za usługę, docelowo ma chronić obie strony transakcji. Określa się go przy podpisywaniu umowy i ma on być zapewnieniem, że transakcja dojdzie do skutku. Zazwyczaj jest to około 10% pełnej kwoty, ale może też być inaczej. Jeśli na przykład klient chce kupić daną usługę i wpłaci zadatek w wysokości 10%, a później zdecyduje się wycofać z transakcji, to ta kwota nie jest mu zwracana. Podobnie jest ze sprzedawcą – jeżeli z jego winy umowa nie wejdzie w życie, to klient otrzymuje dwukrotność wpłaconego przez siebie zadatku. Zadatek jest więc częścią płatności i w normalnych warunkach nie podlega zwrotowi. Wyjątkiem są sytuacje gdy sporządzony zostanie specjalny zapis w umowie, mówiący o warunkach zwrotu.
Jest także częścią opłaty za towar lub usługę, ale w przeciwieństwie do zadatku, może zostać zwrócona przez sprzedającego jak i kupującego . To znaczy, że wpłacając zaliczkę, kupujący jak i sprzedający mogą 9 dni przed przyjazdem bez konsekwencji zerwać umowę.
Dla przykładu jeżeli kupujący znajdzie lepsza ofertę to 9 dni przed przyjazdem może wystąpić o zwrot zaliczki bez konsekwencji.
Jednak tak samo sprzedający 9 dni przed przyjazdem gdy znajdzie lepszego kupca na daną usługę może zwrócić zaliczkę bez żadnych konsekwencji.